Fortjent flot sejr i Listrup

John Kobberknagel
11. september 2017 kl. 01:04
Referat Serie 1 LUIF-NAB 0-3 (0-1)

Dagen startede med at NAB kom til Listrup hvor klubhuset var låst, men Bøv dikteret fornuftigt omklædning i det fri, så man kunne nå et godt taktikmøde og opvarmning inden kampen.

Så da Listrup mødte ind, og fik lukket klubhuset op var NAB allerede foran mentalt og opsatte på at få de 3 point med hjem. Sådan kom kampen også til at foregå. Der stod NAB på alt, og der blev produceret en masse gode chancer, desværre lidt for mange offsides og skud forbi målet. Men man fortsatte, og i midten af halvlegen kom forløsningen, og denne sæsons første føring i en kamp. Daniel Poulsen bliver sendt godt af sted med en lang bold, og kommer godt ind i feltet, spiller den skråt bagud, og Emil Kobbernagel scorer fladt til 1-0 føring. NAB får flere store chancer, men desværre bliver der brændt for meget, mest fordi der bliver skudt forbi mål. Listrup har ikke meget at byde ind med. De har en stor chance som Mads Dahl parerer flot. I pausen er der god stemning, da man sidder godt på kampen, og skal fortsætte samme taktik.

2. halvleg bliver ligesom 1. NAB producerer mange chancer, men stadig en del offsides og skud forbi mål. I midten af 2. halvleg kommer næste mål efter et hjørnespark, hvor Emil Kobbernagel opsnapper en løs bold uden for feltet, og kommer ind i feltet, og sparker den godt ind til en fortjent 2-0 føring. Lidt senere kommer målet til 3-0. Jesper Steffensen ligger en flot lang bold til bagerste stolpe, hvor Tobias Nøhr header den sikkert ind. Resten af kampen kører NAB bolden den godt rundt i egne rækker. Det var virkelig en kæmpe flot holdpræstation, hvor alle spillere, ledere og træner bidrog stærkt til at få sæsonens første 3 point, og man holdt modstanderen fra at score. Så alt i alt en rigtig god dag, og det skulle gerne fortsætte på lørdag d. 16/9 hvor der er udekamp mod Nakskov.

Dagens spiller blev Jesper Steffensen.