Kvindefodbold i NAB

Jeppe Kristensen
25. august 2021 kl. 11:20

Kvinde fodbold i Nørre Alslev Boldklub i NAB er fodbold ikke kun en sport for herre! Vi er meget stolte af også at have en senior kvinde afdeling og hvis vi selv skal sige det, en utrolig stærk kvinde afdeling! Er du selv en kvinde/pige og kunne du godt tænke dig at høre mere om hvad det vil sige at gå til fodbold i NAB? Så læs videre herunder.

Vi har nemlig taget en snak med en af holdets spillere, Malou Hoffmann Bohr.

"Fortæl os kort om hvem Malou er, når hun ikke er til fodbold? - Til dagligt går jeg i gymnasiet og arbejdet i H&M. Hvorfor spiller du fodbold i NAB? - Jeg spiller i NAB grundet sammenholdet og den gode stemning, både på tværs af holdene og generelt i klubben. Ydermere er fodbolden jo en fantastisk og sjov måde at få motion på. Hvem kunne en typisk holdkammerat være i NAB? - En typisk medspiller i NAB er en profil, som gerne vil fodbolden såvel som det sociale. En spiller som altid er klar på at hjælpe og yde sit bedste både på - og udenfor banen. Hvordan kommer man i gang med at spille kvindefodbold i NAB? - Man kommer ganske gratis til et par træningspas og ser om det er noget, der har interesse. Dette er uanset niveau, her er plads til alle. Er der forskellige hold at spille på? - Vi har både et 8-mands og 11-mands hold man kan spille på. Vi har fælles træning, hvilket vil sige, at holdene træner sammen og vi derfor kender hinanden på kryds og tværs af holdene. Man styrer helt selv om man vil spille det ene eller andet hold, begge er også en mulighed - og hvor er det fedt!"

Kunne du godt tænke dig at høre mere om dine muligheder for at starte, er du altid velkommen til at kontakte en af holdets to trænere, Nicolai Otzen Petersen 20999553 eller Oliver Simonsen 20189574. Holdet har træningstid mandag og torsdag 18.30-20.00 i Nørre Alslev.