Sejr i første hjemmebane kamp

image Sejren var ekstra sød efter at have været bagud 2 gange.
NAB
18. april 2022 kl. 22:19
Dølle Fjelde IF var på besøg

På en flot solbeskinnet 2. påskedag tog NAB imod Dølle Fjelde IF i Herrernes Serie 1, nedrykningspulje 1.

NAB's U8 drenge førte vores herre hold ind på banen og de var mægtigt stolte og beæret over at være med til dette.

Omtrent 60 tilskuere kom på stadion for at se kampen i det gode vejr og de blev fra start underholdt med godt presspil af hjemmeholdet det første kvarter. Kampen udlignede sig lidt som kampen skred frem, dog stadigt med et overtag fra NAB.

Efter 40' minutter kommer Dølle foran med 0-1 på et mål af Kim Buxholm, hvor vores målmand Lasse Nørfelt når at få handsken på, men får ikke vippet den over overliggeren. Og dette var også stillingen i pausen.

2. halvleg starter hvor 1. halvleg slap. Begge hold kæmpen fint om midtbanen men formår ikke at blive farlige. Men Dølle begynder at virke trætte efter de op til flere gange blev sat af Jonas Vangkilde og Henrik Strømberg, samt en flot indsats af Anders Jørgensen med at bryde deres spil højt oppe på banen.

I 67' minut bliver Victor Brunsgaard spillet fri af Casper Ditlevsen og score flot til 1-1. Men kort efter får Dølle et hjørnespart hvor NAB slet ikke er vågne. Først overser de at der er to mand ude ved hjørneflaget og at den derefter bliver lagt ind til en helt fri Jacob Pedersen som tæmmer bolden, uden der er en NAB spiller i nærheden. En chanceløs Lasse Nørfelt i målet kan ikke gøre noget og ser til at bolden prikkes ind til 1-2.

NAB holder stadigt presset og mistede ikke modet ved at være bagud igen. Midtbanen har nu efterhånden gjort Dølle spillerne så trætte og flere af dem er nu også udgået med skader. i 83' minut får NAB hjørne. Thomas Møller ligge den fint ind over og Henrik Strømberg kommer blæsende og header bolden i nettet til 2-2. Dejligt at se at alle er henne og juble sammen!

Herefter går det stærkt. 85' minut kommer der et flot gennemspil på højrekanten med flotte kombinationer som sender Morten Nielsen i dybden i feltet og laver en lækker tilbage aflevering "cutback" til Mathias Hansen som resolut sparker bolden op under overliggeren til 3-2. Dølle virker nu opgivende og på falderebet får Henrik Strømberg sendt Jonas Vangkilde i position som ligger den fint selv til rette ved først og sparke den på overliggeren og så modtage den igen for så at score til slutresultatet 4-2 i 90' minut.

En flot og velspillet kamp af NAB som nu ligger nr. 1 i nedrykningsspillet med 22 point. 6 point mere end nummer 2 Horbelev, som NAB jo slog 0-8 i sidste uge.

Gule kort:
Rasmus Bengtson
Jonas Vangkilde

Næste kamp er på udebane mod naboklubben Eskilstrup fredag d. 22/4 kl. 18:30.