Der var en gang...

image NAB ano 1920
Bo Daugaard
13. april 2021 kl. 12:26

Nørre Alslev Boldklub har en lang og stolt tradition som boldklub. Og her er lidt historie fra en svunden tid.

Holdbilledet fra 1920 er fra Redaktør Petersen's bog, der hedder 30 år blandt venner. Det var en boldklub der startede privat, af nogle fremsynede mænd.
Stående fra v. Hans Petersen, Osvald Lange, Georg Petersen søn af møller Petersen, Vilhelm Rasmussen ,tømmermester Peter Hviid, møller Chr.Jensen, siddende fra v. gårdejer Hans Holm, sagfører Valdemar Jensen, lærer Bagge (dommer) Hans Petersen, Peter Jensen, Thorvald Hansen fhv. vært i forsamlingshuset, liggende foran med bolden. Så kan i se om i kan genkende nogen af dem, eller evt. er efterkommere?

d. 24/7 1924 fik boldklubben så sin egen boldbane, der blev åbnet med en storslået fest. Spillerne havde siden de startede som d. 1. klub på øerne i 1920, måttet spille på diverse marker rundt om i Nørre Alslev. Som man kan se på billederne, så var det en stor fest ved åbningen.

Gedser Damehold var med til åbningen
Gedsers damehold var med til åbningen.

Mange var mødt op til den store dag.

Danske soldater stod for musikken.

Stor tak til lokal historisk arkiv samt Betty Conny Dalhoff Petersen for billeder og info.