Mindeord over æresmedlem Bent Kurek

15. september 2021 kl. 20:24

Æresmedlem af Nørre Alslev Boldklub Bent Kurek er død.

Han døde tirsdag 7. september efter kort tids sygdom i en alder af 88 år.
Bent Kurek vil for evigt have en særlig plads i Nørre Alslev Boldklubs historie. NAB ville ikke være det den er i dag uden den kolossale indsats som Bent Kurek siden barnsben har ydet for klubben.
Bent Kurek har været en aktiv del af NAB siden han i en ung alder begyndte at
spille fodbold i klubben. På tidlige billeder fra 50’erne ses Bent Kurek som en altid smilende ungdomsspiller med ærmerne smøget op og den stil fortsatte op gennem seniorårene, hvor han spillede på klubbens førstehold. Klar til at tage fat for at hive sejren hjem til byens fodboldklub.

Han tog altid fat både på og uden for banen. Bent var den fødte frivillige, der altid stillede op og arbejdede for at andre i foreningslivet kunne få bedst mulige vilkår. Der var altid opgaver, der skulle løses som træner for klubbens ungdomshold, som formand eller der skulle samles penge ind til ungdomsarbejdet i NAB.
Bent var naturligvis som frivillig med til at bygge klubbens nuværende klubhus.

Meget af Bents fritid er gået til at støtte børn og unge i NAB, og han var formand for NABs ungdomsstøtteforening. Sammen med blandt andet nu afdøde æresmedlem Jørn Vestergaard stod de i mange år bag de meget populære bankospil i Gundslev Forsamlingshus, hvor al overskud af det store frivillige arbejde gik direkte til at støtte ungdomsarbejdet i NAB.
Da børnebørnene begyndte at spille fodbold i NAB, fulgte han dem trofast til kamp med stort engagement. Fodbolden betød så meget for Bent og han fulgte dem med stolthed.
Bent var i fysik ikke stor, men han var i handling, indsats og arbejde en meget stor mand, der altid gav arbejde til og for fællesskabet. Han var en ener, der gav meget gennem alle årene og det er vi ham alle yderst taknemmelige for.

Hans røde NAB hjerte slår nu ikke mere, men han vil altid være husket for det han gav og det han var. En holdspiller af den fineste slags.
Bent Kurek vil være savnet af alle i Nørre Alslev Boldklub. Du gjorde det godt - Tak for kampen Bent.
Vores tanker går til hans familie. Æret være hans minde.

På vegne af NAB,
Søren Knudsen, formand.