Mindeord over Jørn Vestergaard

27. maj 2020 kl. 08:56
Et stort fodboldhjerte slår ikke længere.

Æresmedlem af Nørre Alslev Boldklub Jørn Vestergaard har spillet sidste kamp og er ikke længere iblandt os. Han døde fredag 22. maj efter kort tids sygdom i en alder af 74 år.
Jørn Vestergaard har været en aktiv del af NAB siden han i en tidlig alder begyndte at spille fodbold i klubben, og han tog hele turen som spiller på de forskellige ungdomshold og siden seniorholdet. Naturligvis også som spiller på klubbens førstehold med ry som en spiller, der aldrig trak sig og gik ind i tacklinger, så det kunne mærkes. Sådan var Jørn Vestergaard. Altid til rådighed og stillede hver gang beredvilligt op, når der var opgaver i klubben der skulle løses. Når han blev spurgt, sagde han altid ja – også selvom det betød at der var andet han måtte sætte til side.

Han var med i klubbens bestyrelse i en lang årrække, han var ungdomsformand, han var træner for mange ungdomshold. Han var en værdifuld person i udviklingen af Nørre Alslev Boldklub, og det er vi i dag ham dybt taknemmelig for. Jørn var selvfølgelig som frivillig med til at bygge klubbens nuværende klubhus – og før da også med til at bygge Nørre Alslev hallen. Meget af Jørns fritid er gået til at støtte børn og unge i NAB, og han var en væsentlig del af ungdomsstøtteforeningen. Den stod i mange år bag de meget populære bankospil i Gundslev Forsamlingshus, hvor al overskud af det store frivillige arbejde som Jørn og især makkeren Bent Kurek lagde i de mange bankospil, gik direkte til at støtte ungdomsarbejdet i NAB.

De seneste år var han stadig aktiv i klubben, når der var hjemmekampe på stadion, hvor han hjalp med at sælge øl og pølser. Og som altid gennem de mange år i klubben – sagde Jørn ja når han blev spurgt. Derfor var Jørn æresmedlem af NAB. Han gav så meget gennem alle årene uden at kræve noget til gengæld. Han var en sand NAB’er med et rødt hjerte.

Jørn Vestergaard vil være savnet af alle i Nørre Alslev Boldklub. Tak for kampen – godt spillet Jørn.

Æret være hans minde.

På vegne af NAB,